Cari Blog Ini
Jumaat, 4 September 2026
Khamis, 3 September 2026
Nasi goreng makan malam
Assalamualaikum semua. Nasi goreng malam ni untuk rabia .
Ayah tak makan malam 😁
Padahal petang tadi makan honey star dengan susu soya dah .
Tetiba rasa lapar la. Nak order shopee food malas la pula. Nak jimat duit .
Baik masak la .
Alhamdulilah nikmatnya dapat makan air tangan sendiri kan ..
Sedappp eh terpuji diri sendiri la pula .
Penuh sayur buah je dalam rumah ni
Assalamualaikum semuaa... Biasalah nak makan makanan sihat kan .So dalam rumah ni rabia dan ayah kuat makan buah dan sayur .Tapi rabia ni kuat juga makan makan tak sihat .So kena kurangkan la makanan junk food tu .
Buah tu biasa rabia makan sebelum makan nasi. Sayur tu rabia banyakkan makan la jadi nasi apa apa pun rabia akan minta separuh kalau beli di kedai. Kalau masak di rumah pun sama nasi rabia portion separuh je.
Melainkan lapar sangat terpaksa makan penuh.
Ayah rabia ni kuat makan sayur buah .So dia nasihat kan rabia makan la sayur buah buahan hari hari .
So makan la sayur dan buah ni .
Nak kulit cantik pun makan la sayur dan buah buahan.
Lobak merah tu rabia ratah macam tu je. Tapi orang je pelik kenapa rabia ratah macam tu je 😂..
Rabia terbiasa dah makan macam tu je .Rangup je .
Rabu, 2 September 2026
Teddy bear
Isnin, 31 Ogos 2026
Tomyam putih + telur rebus
Assalamualaikum semua. Malam ni rabia masak tomyam putih dan telur rebus untuk ayah sahaja. Rabia tak makan telur rebus. Suka telur goreng 😂.
Nanti nak goreng ayam kfc for rabia .
Tomyam putih versi rabia. Ayah ni seorang vegetarian .Suka makan sayur .
Pencinta sayur .
Kenduri kahwin
Assalamualaikum semua.. Pagi tadi lepas subuh pergi kedai dulu beli makanan . Lepas tu makan makan di kedai. Balik rumah . Siram pokok menyapu kawasan luar rumah .
Lepas tu spray minyak wangi sikit touch up makeup balik . Terus pergi kenduri kahwin .2 kali menambah nasi minyak dan minum cendol la .
Kalau kenduri kahwin rabia nanti ..Rabia berangan dah nak bagi handwash dan bunga telur .Hehe. Jodoh mana jodoh . Takapa jodoh akan datang nanti tu .












































