Cari Blog Ini

Ahad, 15 Mei 2022

Happy teacher day

Mei 15, 2022 2 Comments

 Assalamualaikum semua. Alhamdulillah 👩🏻‍🏫 Esok merupakan hari yang istimewa buat Teacher Ada 👩🏻‍🏫 

Happy teacher days teacher Ada 👩🏻‍🏫💕😍❤💜. Semoga ilmu yang teacher Ada curahkan kepada anak anak didik ini diberkati oleh Allah dan semoga anak anak didik teacher Ada menjadi seorang anak yang soleh , solehah dan semoga menjadi anak yang berguna . 

Alhamdulillah meeting hari jumaat baru baru ni . Ada perningkatan . Boss puji bagus teacher Ada speaking 🥰. 

Just teacher kena cergas dan cekap jelah semasa buat kerja . Al maklum la . Rasa kekok di tempat kerja baru kan .

Mengajar pula kanak kanak 3 years old 😍. 

Learning through play la ❤ .


Selamat Hari Guru Teacher Ada 👩🏻‍🏫

Esok banyak dapat hadiah 😍 .

Alhamdulillah rezeki 👩🏻‍🏫 .

Balik kerja esok , Teacher update blog ya. 

Khamis, 12 Mei 2022

RPH

Mei 12, 2022 3 Comments

 Assalamualaikum semua. Lama rasanya tak update blog . Busy kerjaaa . 

Hari ini bawak kanak kanak tadika pergi kedai Eco beli hadiah sempena hari ibu 🥰. 

Hari nak dekat raya tu rabia biasa kena update or write RPH rancangan pengajaran harian . So nak creative sikit . 

Buat macam ni jelah 🥰. 


Nice ❤🥰✅ Tampal sticker jelah . Sticker tu teacher Ada biasa bagi rewards dekat kanak kanak ni 💗.

Okeylah nak jalan jalan pula baru balik dari kerja . 

Rabu, 11 Mei 2022

Kad raya dari kak shida radzuan

Mei 11, 2022 6 Comments

 Assalamualaikum semua 💜 Alhamdulillah dapat kad raya dari kak Shida Radzuan 🥰.


Terima kasih Kak 💜🤲🏻 Semoga dimewahkan rezeki kak ye ❤. 

By the way doakan teacher Adawiyah ya semoga dapat pekerjaan di KEMAS 🤲🏻 Aamiin . Semoga menjadi jutawan dengan SHAKLEE 🤲🏻 Aamiin 💗🥰🤲🏻. 

Aamiin 🤲🏻.

Minggu ni penat main layan kerenah budak budak. Huhuhu. 

Apa apa pun still kerja lagi. Nanti doakanlah moga dapat pekerjaan di tempat lain pulak .


Selasa, 3 Mei 2022

Dapat duit raya ✨

Mei 03, 2022 6 Comments

  Assalamualaikum semua. Alhamdulillah Rabia still dapat duit raya lagi 🤲🏻✨.


Alhamdulillah ✨🤲🏻.

Dulu dapat duit raya mesti simpan . 

Tak belanja mana . Banyak simpan 😊.

Alhamdulillah rezeki 🤲🏻. 

Terima kasih bagi duit raya semoga dimewahkan rezeki 🤲🏻 Aamiin 🤲🏻❤. 

Isnin, 2 Mei 2022

Selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin ✨

Mei 02, 2022 4 Comments

 Assalamualaikum semua. Nasib la siapkan semua kemas kemas dah rumah . That why kena kemaskan awal awal ya ❤. Jangan buat kerja last minute .

Baju je gosok pagi tadi.


Jubah : Madinah 

Ootd pagi pagi di rumah hehe 😍. 

Sekarang ni ada dirumah tokwan. Makan nasi permata yang kami bawakan tadi . Makan nasi beriani . Minum air bandung .

Hehe . Selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin ✨✨✨✨✨. 

Jalan pun lenggang je. Tak ada kenderaan je. Maybe terkejut raya mengejut .

Marilah raya rumah rabia ✨❤😁. 


Sabtu, 30 April 2022

Iftar diluar

April 30, 2022 0 Comments

 Assalamualaikum semua. Disebabkan dah boleh gaji . So rabia belanja umi ayah makan shell out semalam.

RM 75 3 orang menu dia ada kerang udang lala .

First time makan ni . 




Air bandung for me ❤ 

Umi minum asam boi 

Ayah minum tea o panas 


Pertama kali makan shell out. Ikutkan nak makan nasi goreng je di kedai lain.

Umi kata makan yang lain pulak boleh rasa 😊. 

Done belanja umi ayah makan makan ✅

Bagi duit raya dekat umi ayah done ✅ 

Alhamdulillah 🤲🏻. 

Nasi putih makan sekali tau dengan udang lala kerang tu cuma tak sempat snap sempat makan dulu 😁. 

Selasa, 26 April 2022

Iftar bersama staff dan boss tadika TTC

April 26, 2022 1 Comments

 Assalamualaikum semua. Hari ahad baru baru ni ada iftar bersama boss dan rakan staff tadika TTC . 






Memang berbaloi lahh iftar disini .

Puas hatiii .


Nasi putih udang goreng paprik ✅


Air bandung dan air laici dua gelas sekaligus rabia ambik guysss . Tamak takkk ? 

Habis je minum 😁. 



Keropok mony ✅

Kuih muih ✅ 

Yang ni jelah makanan rabia ya 😍 Tak banyak punnn ambikkk makanann . 

Banyakkk niii je pun kenyang dahhh .

Tapiii balikkk rumah makan nasi beriani pulak umi belikannn .

Ahad, 24 April 2022

Making air jagung dan nasi goreng kampung

April 24, 2022 1 Comments

 Assalamualaikum semua. Semalam rabia masak nasi goreng kampung dan air jagung tau . Menu berbuka puasa meriah gitu. Air jagung tak sempat nak snap.

Bahan bahan nak buat air jagung snap jelah.


Susu pekat 

Jagung manis ala krim brand ayam brand memang sedap .

Rabia masukkan air biasa sikit kedalam blender jus . Masukkan jagung tin ayam brand dan susu pekat . and then masukkan kiub ais batu. Dan blender . 

Letak dalam peti sejuk .



Nasi goreng kampung macam biasalah rabia masukkan ikan bilis , cili merah , bawang merah bawang putih ditumbuk ya. Rabia snap gambar dulu lepas tu barulah letak ikan bilis . Sebab ikan bilis rabia basuh dan tapis.

Semua bahan tu ditumbuk ya . Macam biasalah masukkan bahan bahan tadi ke dalam kuali . Masukkan minyak masak . Tumis hingga naik bau. Dan masukkan satu biji telur . Kacau kacau. Masukkan nasi putih. Kacau kacau. Masukkan sos tiram kicap gula garam serbuk cili sedikit ya . Ini yang menjadi kesedapan nasi goreng kampung ni . Masukkan sayur kangkung. Kacau rata. Siap. Hidangkan sahaja .

Sementara tunggu waktu berbuka puasa . Rabia kemaslah dapur cuci pinggan tu semua nyaaa. 

Its done by rabia 

Selasa, 19 April 2022

Jalan jalan shopping

April 19, 2022 5 Comments

 Assalamualaikum semua. Selamat pagi. Salam nuzul al Quran .

Cari baju raya jugak cantik tapi tak jadi beli harga boleh tahan jugakk.

Ootd pakai jubah mekah jelah. Hehe.

Ni beli kasut untuk tokwan je. 

Ayah belikan untuk tokwan .



Rabia of course lahhh ootd di kedai kan 😁. 

Mula mula pergi sabasun beli barangg dapur. Pergi ke giant. Dan last KTCC Mall 😁. Jalan nyaaa hari ni.

You all dah ada kasut raya bag raya baju raya ke ?