Cari Blog Ini

Isnin, 5 Mei 2025

Foodpanda

Mei 05, 2025 4 Comments

 Assalamualaikum semua. Balik kursus order food panda pula lah . 



Chicken tortilla, french fries and lemon blue. 

Sedap semuanya. 

Ada duit boleh la order ... Entah la kalau hari hari macam mana la ni. 

😁 

Yalah untuk rabia makan sorang je ni . 

Puas la tu makan nasi . 

Order yang makanan macam ni hehe. 


Sabtu, 3 Mei 2025

Berat badan

Mei 03, 2025 2 Comments

 Assalamualaikum semua. Rabia timbang berat waktu malam ni . 


Memang turun berat rabia. Sebab biasanya naik la. 

45 kg. 

Yalah makan pun tak berapa banyak kan. 

Jaga umi lagi. 

Esok dah kerja. Ikut hati nak rehat je jaga umi je. 

Dah esok kerja dah . 

Isnin kursus sebulan lebih . 

Bertabahlah . 

Ayah pula nampak bersin batuk je tu . 

Esok off masak. Tak larat nak masak . 

Sebab hari ini rabia dah masak kan . 

So esok beli jelah . 

Doakan semoga makin naik la ya berat badan rabia ni . 

Nanti cekung muka tak cantik pula .

Rabia masak

Mei 03, 2025 4 Comments

 Assalamualaikum semua. Esok kerja dah. Kalau boleh malas nak pergi kerja. Nak masak je untuk ayah . Umi makan kuih jelah sup ayam. Nasi tak nak makan.. 

Alhamdulillah ayah makan rabia masak pagi tadi. 












Siap masak makan pagi ✅❤️✅❤️🌹

Nasi goreng ✅

Ayam kfc homemade ✅

Keropok keping goreng ✅

Jumaat, 2 Mei 2025

Prepare bahan nak masak esok

Mei 02, 2025 2 Comments

 Assalamualaikum semua. Rabia prepare bahan nak masak pagi esok. 

Nasi goreng dan ayam kfc homemade. 

Nasi goreng bahan nya bawang putih dan lobak merah je . 

Ayam kfc homemade rabia basuh dengan garam kasar. Celup ayam dengan telur sebiji. Masukkan tepung bon chef. Gaulkan dengan ayam . Lepas tu masukkan 3 sudu serbuk cili. Ratakan semuanya. Esok masak je. 



. 3 ketul ayam je yang tinggal ni. 

Esok sehari lagi cuti. Ahad kerja dah 😥

Ayah kata tak payah masak la. Letih kan. 

Me :  Dah prepare semuanya ayah . 

Esok masak je. 

Tinggal nak goreng keropok jelah esok . 


Google adsense naik sikit

Mei 02, 2025 6 Comments

 Assalamualaikum semua. Alhamdulillah naik sedikit demi sedikit lah my google adsense rabia. 

Harap lepas ni naik banyak lagi lah . 


Alhamdulillah naik lah sedikit demi sedikit tuuu. 

InsyaAllah nanti akan naik banyak lagi lah 🤲🏻🌹🤩 Aamiin. 

Rabia tengah usahakan nak menulis lagi entry banyak banyak ni . 

Doakan rabia ya 🌹🤲🏻

Assalamualaikum 

Selamat pagi semua 

Salam jumaat 


Khamis, 1 Mei 2025

Beli hadiah untuk parent anak didik i

Mei 01, 2025 2 Comments

 Assalamualaikum semua. Rabia baik sangat dengan salah seorang parent yang menghantar anak nya ke taska ni. Ibu dia kan buka butik yang rabia viralkan dalam blog selama ni. 

So rabia belikan hadiah sempena birthday nya. 


Nanti nak tunggu sampai la . Mesti cantik kan. Rabia bayar guna online jelah. 

Mujur baki ada banyak lagi. 


1 Mei 2025

Mei 01, 2025 4 Comments

 Assalamualaikum semua. Sekejap je masa kan dah masuk bulan mei 2025. 

Minggu depan sehari je rabia kerja. Lepas tu sebulan lebih kursus kap . 

Sayang nak tinggal umi 😥. 

Kalau ikutkan nak je cuti sebulan . 

Tapiii kena pergi kursus pula. 

Selamat hari pekerja semua. 


Khamis 1mei 2025

Sekejap je masa kan pejam celik pejam celik dah masuk bulan 5. 

Tahun depan tahun 2026 

Tak minta banyak.. Semoga umi diberi kesihatan yang baik . 

Aamiin 🤲🏻. 

You all pergi mana hari ini ? Hari ini di Negeri Terengganu ada event di dataran shah bandar. 

Sorry tak dapat join ya. Nak jaga umi dulu . 


Rabu, 30 April 2025

Surprise untuk umi

April 30, 2025 2 Comments

 Assalamualaikum semua. Rabia beri surprise la dekat umi . 

Rabia beli bunga cantik sangat . 

Kad tu rabia tulis di mesej tu. 







https://my.shp.ee/3Mq3UoT

Cantik kan ? 

Umi tanya juga beli apa lagi parok duit 😀

Takapalah untuk bagi naikkan semangat umi. Nak kasi surprise dekat umi. 

Nak cipta kenangan juga . 



Food panda lagi

April 30, 2025 2 Comments

 Assalamualaikum semua .. 

Order food panda lagi lah. 

Pagi tadi ayah beli nasi lemak . Makan sebungkus tu tapi lauk ikan kan . So baki tu rabia bagi makan dekat burung atau kucing la. 

Hari ini rasa nak makan a&w la . 

Ayam spicy dengan nasi aroma nya . 





Macam biasalah .. Ada 3 kotak lagi air kotak laici ni. Rabia bagilah dekat runner ya. 

Alhamdulillah runner cakap semoga dimurahkan rezeki awak. Aamiin2 




Nak makan dulu ya.. 

Pedas ayam. 

Spicy kan. 


Selasa, 29 April 2025

Nasi kerabu ala thai food panda

April 29, 2025 5 Comments

 Assalamualaikum semua.. Rabia order nasi kerabu ala thai pula di food panda. 

Kalau macam ni hari hari kena order food panda. 

Yalah umi rabia tak masak dah. Rabia nak masak pun ayah tak bagi . Sebab nak jaga umi lagi kan . 

Dahlah minggu depan kerja ahad tu. Isnin sampai bulan 6, kursus. Aci tak nak minta cuti lagi ni ?  Tengok kondisi umi pun tak duduk lagi. Baring je atas katil . 




Macam biasalah rabia berikan air kotak laici kepada runner ya . 



Sedap nasi kerabu ala thai ni . 

Beli di food panda pula hari ini . 

Esok beli apa pula ya ❤️ 

Sedap juga sebab pernah beli la .