Cari Blog Ini
Isnin, 27 Disember 2021
Nasi kerabu mhi
Assalamualaikum semua. Rabia repeat order lagi nasi kerabu mhi .
Nasi kerabu ayam bakar .
DAGING BAKAR UMI PUNYAA .
Nasi kerabu ayam bakor dan nasi kerabu ayam + daging ye .
AYAM BAKAR YE SEMUA .
RM 17 tapi tak ada duit kecik. Bagi jelah RM 20. Simpan baki ye .
SEMOGA DIMEWAHKAN REZEKI SAHABAT KU INI .
Sos lada hijau dan budu
Ahad, 26 Disember 2021
Change keyboard phone
Assalamualaikum semua. Rabia boring la tu kan. Rabia pun tukar la keyboard phone ni. Yang menariknya keyboard ni ada bunyi tauu .
Tak nak bagi bunyi pun boleh je .
This is my keyboard nowww .
Tekan settings ye . Ada tu dia tulis situ volume tu. Slow jelah rabia buatkan bunyi tu. Kuat kuat kan terkejut pulak si beauti nanti 😂.
Ada banyak wallpaper lagi tauu. But i pilih yang ni sebab warna pinkkk.
Hadiah from abam kie
Sabtu, 25 Disember 2021
Nasi goreng mentega by Rabia
Assalamualaikum semua. Selamat petang .
RABIA MASAK NASI GORENG MENTEGA TAU .
Bahan bahan :
NASI PUTIH
KICAP
MENTEGA
GULA
GARAM
BAWANG MERAH
BAWANG PUTIH
MINYAK MASAK
KICAP LUPA NAK SNAP GAMBAR.
UMI RASA DULU YE . TAWAR LAH PULAK.
LETAK KICAP SIKIT. RABIA LETAK LA.
BARU ADA RASA.
MENTEGA DAH NAK HABIS LA.
BAHAN BAHAN YANG ADA DALAM GAMBAR TU SEMUANYA RABIA GUNA MASAK YE .
DAH POST DI TIKTOK RABIA.
tiktok : rabiahtuladawiyah90
Jumaat, 24 Disember 2021
My twin bagi hadiah
Maggi goreng Rabia
Assalamualaikum semua. Selamat petangg. Rabia sihat je . Positif covid ni pun . Asbab rabia terleka juga .
Saya jarang pakai hand sanitizer ye . Walaupun dah bawa . Maybe terlupa.
Kadang kadang je pakai . Masa tu berada di Jeddah . Ramai orang . But balik malaysia. Rabia test kendiri negatif.
Dont worry about me. I dah ok sekaranggg .
SIAP BOLEH MASAK DAH NI .
MAGGI GORENG RABIA MASAK .
UMI NAK MAKAN MAGGI KARI ASALNYA TAPI
MAGGI AYAM JE LAH ADA BANYAK .
MAGGI KARI SAYA GORENG SAYA MAKAN LA 😄😎.
Masak apa awakk semuaaa ? Isnin ni potong gelanggggg 😘.
Khamis, 23 Disember 2021
Sangkar baru
Assalamualaikum semua.
Okeylah lebih baik beli sangkar lama. Ceritanya macam ni.
Beauti biasa berak dalam sangkar lama. Kan rabia beritahu ada bekas panjang tu kan. Berak kencing dalam tu. Dan flush la poo dia sekali air kencing tu . Dia rabia basuh la mandikan la dengan sabun.
Sangkar lama ni bekas hitam panjang tu lah dia berak kencing .
Kenapa tak beli pasir ?
Okeylah rabia cerita .
Di klinik veterinar dia tinggal hari tu. Dia berak kencing sekali tidur dalam pasir 🥺. So doktor tiba tiba je call nak hantar beauti cepat ke rumah on the spot . I tak tahu apa masalah beauti .
Balik je dia selsema . Rupanya tanya doktor dia cakap beauti main pasir. And maybe kotor kan. Pasir tu masuk dalam hidung dia. Terus bersin. Doktor cakap tak bagilah ubat. Sebab sikit je dia bersin tu .
That why dia balik dia kurus dia bersin. Umi letak kunyit di hidung tu .
Sukalah tu . Tempat berak kencing sangkar hitam la ya .
Sangkar tempat poo 💩 lahhhh yeee beautiii .
Sangkar beauti shopee sampai
Assalamualaikum semua. Dah sampai sangkar beauti.
Nanti pasang lah .
Nanti siap pasang rabia post gambar ye. Untunglah beauti dapat tuan macam rabia 🥰.
Dia fobia tau kena tinggal . Balik je dia mengeow dan nak bertepek dengan kitaorang je.
Dia selsema . Ubat tak ada.
Doktor lupa nak bagi vitamin dia hari tu. Bawa balik dia je. Dia kurus sangattt .
Umi letak kunyit la di hidung dia. Selsema hari dia balik tu la .
Kitaorang tak keluar .
Dah 3 orang ni positif covid. Barang apa apa pun sampai saya suruh poslaju letak je atas pagar tu.
Setakat ni demam dah tak ada cuma rabia jetlag. Pening naik kapal terbang .
Rabu, 22 Disember 2021
Hold bisnes ✅
Bismillahirahmanirahim. Assalamualaikum semua.
Assalamualaikum semua . Segala urusan bisnes Rabia hold dulu ya . Terima kasih ❤.
Doakan rabia ye. Alhamdulillah walaupun positif covid but selera makan okey. Masuk group pematauan jugak . Kena isi borang check suhu nadi oksigen semua tu .
You all take care .
Hadiah from kak azlinda azman blogger
Assalamualaikum semua. Kak azlinda azman bagi hadiah la kepada Rabia . Rabia just doakan je kiriman doa tu ye ❤🤲🏻🥰. Semoga Allah makbulkan dan semoga Allah sahaja membalas jasa baik akak kerana memberi hadiah kepada Rabia .
Niceee personal notebook ni . Tahun baru guna buku baruuu .
Terima kasih kak ❤❤❤❤.
