Cari Blog Ini

Rabu, 16 April 2025

Order foodpanda

April 16, 2025 4 Comments

 Assalamualaikum semua. Kelmarin order nasi goreng paprik. 

Hari ini order zus coffee la pula 🤣. 

Kalau hari hari macam ni bankrap rabia. 

Hahahaha. 




Hari ini order zus coffee la pula





Sedap apple juice zus coffee ni. 

Botol dia tu rabia berkenang la . 

Exclusive kan . 

Kalau hari hari macam ni macam mana la ya 🤣. 


Isnin, 14 April 2025

Khamis, 10 April 2025

Top komen blog kak shikin razali

April 10, 2025 9 Comments

 Assalamualaikum semua..

Alhamdulillah rabia jadi top pengomen blog kak shikin razali pada bulan march 2025.




Cantik kan terima kasih kak shikin razali bagi hadiah kepada Rabia 😊🌹

Alhamdulillah rezeki rabia 🤲🏻

Kucing masuk dalam taska

April 10, 2025 0 Comments

 Assalamualaikum semua. Kucing ni selalu ada di dalam taska. So rabia bagi jelah makan. Kesian dekat dia kan.

Nak bela ayah tak bagi.

Nanti tak terjaga.

Nak jaga beauti lagi kan. 


Manja nya diaa ni kann.

Comel lah pula.

Nak bela awak tapi takut tak terjaga pula awak. 

Saya pun ada asthma juga.

Tapi saya suka kucing. 

Geram tengok si comel ni. 

Hehe🐱 Ada rezeki lebih saya bagi makan lagi dekat awak ya meow.


Ahad, 6 April 2025

Halaman belakang rumah

April 06, 2025 4 Comments

 Assalamualaikum semua.. Pagi ni rabia jenguk la halaman belakang rumah tuu. Rabia menyapu,  cabut rumput,  menyiram pokok,  bagi makan dekat burung.





Rama rama terbang tinggi cari siapa cari siapa..

Nak kena beli tong sampah lain ni. 

Dah siap bab belakang. Luar tu jelah tak berani nak buka pagar. Tinggal rabia sorang kan.So tunggu umi ayah balik dulu lah baru rabia settle belakang tu. 

Depan rumah tak menyapu lagi.

Esok kerja dah. 


Sabtu, 5 April 2025

Popcorn kraf 🍿

April 05, 2025 4 Comments

 Assalamualaikum. Rabia siapkan aktiviti untuk hari isnin ni. Esok rabia ambil cuti. 

Bahan bahan nya paling mudah dicari lah 

Worksheet popcorn * Taip je di google worksheet popcorn 🍿

Gam

Watercolor pen

Kertas warna kuning





Kertas tu gumpal gumpal je ya /renyuk kan je kertas warna kuning tu. 

Jadilah tu🍿

Sesuai nak buat aktiviti ini dengan anak you all dirumah nanti . Mesti diorang happy kan.

Selamat mencuba ya. 


Nasi beriani

April 05, 2025 1 Comments

 Assalamualaikum semua... Selamat malam. Tengahari tadi keluar dengan ayah cari makanan. Rabia beli 2 bungkus nasi beriani.

Satu untuk ayah

Satu untuk rabia



RM 24 dua bungkus. 

Maaidah beriani di jalan kamaruddin Kuala Terengganu. 

Pernah makan nasi goreng disini. Nasi banyak lauk je sikit.

So boleh makan petang pula tadi.


Nasi lauk acar semua sedap. 


Jumaat, 4 April 2025

Order nasi ayam foodpanda

April 04, 2025 0 Comments

 Assalamualaikum semua. Tengahari tadi lapar so order nasi ayam la. Rabia bagi air kotak 2 kotak perisa kundur dan laici kepada runner.Runner cakap terima kasih boleh bagi dekat anak satu. 

So nasi ayam dia best portion banyak murah siap boleh makan lagi petang tadi. Ada lebih sikit perangat (panaskan balik)jelah esok pagi makan pula. 

Nasi ayam macam biasalah dia bagi kicap, sup,sos lada, ayam dan sayur salad dan timun agak banyak juga. Kenyang rabia. Makan sorang memang tak habis. 



Kicap tu rabia tak letak lah ya. 

Asal ada duit boleh la beli sekali sekala kan.

Order je mudah dan cepat. 

Banyak kan nasi ayam tu. 

Rabia sorang je makan. 

Tadi tinggal separuh dah. 

Bersih dapur gas + sinki + masak air

April 04, 2025 0 Comments

 Assalamualaikum semua. . Pagi ni rabia jerang air, panaskan nasi putih, bersihkan dapur gas, bersihkan sinki. 

Ni barulah makan.

Rebus telur.  Makan dengan nasi putih dan sos tomato.





Sos tomato ketchup ni memang sedaplah 😘 Umi kalau masak nasi minyak guna sos tomato ni lah katanya berlemak sedap nasi minyak tu.

Bolehlah rabia apply masak macam umi.

Pagi ni minum milo panas. Dah lama skip sebab minum air kotak perisa laici dan twister tu mari memulas perut la pula. 

Tengahari nanti tengoklah nak order apa pula. 

Raya ke 5 dah kan hari ini.  Sekejap je masa kan. 

Gambar raya tak banyak tahun ni.  Raya pertama je gambar dengan beauti.Umi takada rasa sunyi sepi. 

Semoga umi cepat balik dari wad hospital la. 


Khamis, 3 April 2025

Order foodpanda

April 03, 2025 1 Comments

 Assalamualaikum semua. Umi cakap order la foodpanda. So rabia orderla untuk makan petang ni. 

Pagi dah masak telur masak kicap kan. 

Rm 20 nasi goreng kampung.Cafe ni rabia pernah dine in dah. 

Memang sedap lah puashati bagi rabia. 

Rabia bagi air kotak laici kepada runner.

Alhamdulillah dia ambil.





Cafecito.  Sedap nasi goreng kampung dia. 


Beauti

April 03, 2025 0 Comments

 Assalamualaikum semua. Beauti tidur atas katil rabia. Rabia baru je tukar cadar. Alihkan dia letak dia di bawah.  Tidur dibawah.Naik balik tidur atas katil. Its ok la beauti. 

Jadi rabia sajalah nak bermain dengan beauti.

Tengoklah gambar ni nanti ya. 



Nak cuci la gambar ni cute je si beauti ni kan 😘😄.

Manalah rabia tak sayang dia.  Walaupun agak penat jaga dia sebenarnya tapi saya suka. Sebab saya memang peminat dan pencinta kucing . 

😘 Oklah kakak jangan stress sedih sedih ok. Beauti ada teman akak ni kan 😘.

Beauti ni makin besar makin manja la dia. Sering nak duduk dekat dengan rabia. 

Kalau hari dia nak gigit.dia gigit je. 

Sorrylah beauti ya tak keluar hari ini.  Sebab hujan .