Attend kahwin orang dulu 💐

3

 Assalamualaikum semua. Lepas balik dari kursus Haji terus pergi majlis kahwin anak kawan ayah. Ayah nya cikgu Rabia.

Ayah Rabia pun cikgu juga. 

Rabia pergilah kenduri kahwin sekali. Teman ayah. 

Selfie la dulu di mirror.


Ramai yang tanya kan bila Rabia nak kahwin umur tua la apalah.

Guys... Bab jodoh jangan terkejar kejar macam tu. Biar lah kahwin lambat asalkan dapat yang baik yang boleh hormat umi ayah saya boleh jaga saya. 

Saya pun dah berdoa di depan Kaabah di mekah minta jodoh. Allah pasti tunaikan hajat saya. 

Bukan nya saya tak mencari. Dah ramai saya kenal tapi nak buat macam mana dia bukan jodoh saya. 

Rabia dengar kawan kawan Rabia yang dah berumahtangga macam macam masalah ditimpa.

Jadi ada sebab tuhan tak bagi lagi Rabia berjodoh berkahwin lagi. Ada sebab. 

Rabia kena perbaiki diri, persiapkan diri dengan ilmu agama lebih mendalam lagi, menjaga umi ayah.

Dengan banyak kes pasal rumah tangga sekarang ni jadi Rabia berhati hati la. 

Bukan mudah seorang ayah nak lepas kan anak perempuan nya kahwin ya. Bukan mudahhh. 

Jadi di tahun baru 2024 jangan la please la jangan tanya bila nak kahwin bila nak kahwin nanti jadi anak dara tua la apalah.

Please jangan tanya soalan sensitif begitu. 

Catat Ulasan

3Ulasan
  1. Bab Jodoh ni kena tenang-tenang ajar.. jgn stress insyallah doa dan kita usaha yang terbaik :D

    BalasPadam
  2. jodoh kan ketentuan Allah. sampai masa nanti ada la tu kan.

    by the way jemput join Kak Cie ada buat segmen give away :)

    BalasPadam
  3. Insyaallah, masanya bakal tiba. Biasalah, manusia, suka bertanya2, semoga dilindungi selalu, ye

    BalasPadam
Catat Ulasan