Beza ke nasi kerabu dengan nasi kerabu ala thai

9

 Assalamualaikum semua. Ada blogger yang tanya rabia soalan berkenaan di blog rabia. 


Ya ada beza. Sebab kedai berlainan saya beli nasi kerabu tu . 

Owner kedai berlainan. Kedai yang saya beli tu pun berlainan. Nama nasi kerabu pun berlainan. 


Ini antara nasi kerabu yang saya pernah beli ya. 


Saya paste link sini lah senang sikit nak rujuk . 


1) https://rabiadawiyah21.blogspot.com/2020/06/nasi-kerabu-mhi.html?m=1


2)  https://rabiadawiyah21.blogspot.com/2021/02/nasikkabualasiambykaksu.html?m=1


3)  https://rabiadawiyah21.blogspot.com/2021/05/nasi-kerabu-ala-thai.html?m=1


Kedai berlainan saya beli nasi kerabu ni kakak ❤ Setiap saya rasa nasi kerabu pun ada kelainan nya. Dari sos dia tu . Heheh. 

Semoga tidak ada kekeliruan lagi ya. Nanti jemput click setiap link saya bagi tu. 

Catat Ulasan

9Ulasan
  1. Antara 3 ini Azwar pernah try makan Nasi Kerabu Alasiam tu je. Sedap juga. LAgi 2 tu tak pernah makan lagi.

    BalasPadam
  2. Biasa dengar nasi kerabu biasa tuu, tak tahu pulak ada banyak jenis hehehe. Yang pasti, tetap tak makan nasi kerabu, tak tahu kenapa tak kena dengan selera huhuhu :')

    BalasPadam
  3. biasa dgr nasi kerabu tp xpernah lagi cuba rasa..teringin tapi xtahu nk beli mana yg menepati citarasa tekak hehee

    BalasPadam
  4. saya ni makan je semua jenis nasi kerabu. janji boleh mengenyangkan

    BalasPadam
  5. akak pun tahu makan jer rabia hii

    BalasPadam
  6. akak makan je yg org jual.. yg sedap kita repeat.. nk buat sendiri x reti & leceh.. hahaha

    BalasPadam
  7. Saya pun baru perasan, lain rupanya yek. Ada yang sambalnya hijau, ada yang sambal kelapa. Tapi, semuanya sedap la, bagi saya. :)

    BalasPadam
  8. Saya baru sekali merasa nasi kerabu. Sedap juga.

    BalasPadam
  9. Cik TK suka makan nasi kerabu, tapi serius baru tahu dia ada banyak jenis

    BalasPadam
Catat Ulasan