Cari Blog Ini

Ahad, 24 Oktober 2021

Mainan beauti

Oktober 24, 2021 2 Comments

 Assalamualaikum semua. Mainan beauti ni rabia memang beli dan ada jugak umi belikan. Umi beli botol susu baru sebab botol susu lama nya terosak la . Beauti tu kan kuat gigi dia kuatt.

Nak lihat botol susu beauti ? Jomlah rabia tunjuk.


Botol susu baru beauti 💗.


Tempat dia mencakar nama apa ya scratch ke apa entahhh 😆.

Huhuhu. Rat toys dan cat toys rabia beli di shopee je ✅. 

Kadang kadang dia main cat toys kadang kadang dia tidur atas cat toys tu 😬.

Untunglah rabia belikan mainan untuk dia kan. Sayang dia kan. Dahlah mak dia langsung tak jaga and tak nak dia. 

Kucing terbiar ya 😭 Sedih kan. Allah bagi beauti kepada kami .Kami jaga dia belai dia.

Memang ramai kucing terbiar. Macam shine tu kan kurus sangattt tau . Kesian tengok dia. Kurus ya amat ya . Sebab tu belikan makanan kucing sedikit . Bagi dekat mak mishai (Mak beauti.) Bagi dekat semua kucing terbiar. Kesian tengokkkk 😭😭😭😭. Kurus kurus. Beauti ni alhamdulilah kuat minum susu . Dia diajarkan oleh umi minum susu guna botol dari kecik sampai ke besar .


beauti_com_my instagram beauti ya 💗. Rabia tukar nama Instagram dia ni. Hari tu tersalah masuk email rabia 🤣. 

Semua perkembangan dari dia kecil sampailah besar rabia update ya. So jemputlah singgah dan tinggalkan komen ya. 

Hadiah from kak shida radzuan blogger

Oktober 24, 2021 4 Comments

 Assalamualaikum semua. Alhamdulillah hadiah from kak Shida Radzuan dah sampai dah.


Face mask dan Bioaqua vitamin c mask ❤💗🌹. Terima kasih kak shida radzuan sentiasa bagi hadiah dekat Rabia ❤🥰❤🥰💗. Semoga dimewahkan rezeki kak . 

Alhamdulillah . Rezeki 🤲🏻❤. 

Beli makanan je

Oktober 24, 2021 1 Comments

 Assalamualaikum semua. Jalan je rabia ni.

Hari ini beli nasi arab ayam harga rm 5 sahaja.



Nasi Arab Ayam RM 5 je. Sedap la jugak . First time makan ni ❤ 

Nasi arab kambing pun ada. Tapi rabia beli yang ayam jelah.

Nasi Arab Ketorr Pale .

Lepas tu pergi ke Pasar Kedai Buluh Kuala Terengganu . Cari kuih la sedikit .


Beli kuih ni jelah 😉 Nak try rasa . Huhuhu. Asalnya cari nasi goreng yang kedai rabia makan hari tu. Tapi tutup la 🥴. 

My favorite kan nasi goreng .

Tapau jelah hari ini. Dalam peti sejuk penuh dah makanan 😉. 

Makan aje rabia . Nanti nak main badminton jelah nanti.

Jom support para peniaga diluar sana ya.

Sabtu, 23 Oktober 2021

Next month rabia bagi hadiah header blog 🥰

Oktober 23, 2021 5 Comments

 Assalamualaikum semua. Hai you all. Nak update blog pun masih mood no on sebenarnya 🥴. Tapi rabia gigihkan la jugak siapkan entry blog ni ya.

Just nak beritahu next month rabia akannn bagi hadiah header blog kepada 5 top pengomen blog rabia adawiyah.


So komen banyak banyak la ya.

Entry lama lama di entry blog rabia tu boleh kasi komen jugakkk tauuu.

Tak sabar nak tunggu bulan baru ni.

Rabia busy jugak dengan group belajar buat blog tu. Biasalah tanggungjawab rabia mengajar kan.

Kena pandai set up masa . Time rehat time main blog . Time main contest . Time masak. Time melipat baju. Time cuci tandas tu semua . Time business lagi. 

So banyak benda rabia nak kena buat dan fikir sebenarnya. Selain memikir pasal masa depan ni . 

So nak hadiah header blog from rabia tak?

Ajomlahhh komen banyak banyak ya.

Bulan oktober rabia dah siapkan design ya.

So baca and komen tau .

https://rabiadawiyah21.blogspot.com/2021/10/top-pengomen-bulan-oktober-2021-blog.html

Jumaat, 22 Oktober 2021

Khamis, 21 Oktober 2021

Ktcc mall

Oktober 21, 2021 6 Comments

 Assalamualaikum semua.

Jalan nya hari ini . 






Makan di Ktcc mall . Huhu. Sup daging + nasi putih jelah .

Aiskrim baskin Robbins tu first time beli. Harganya memangg hehehe lumayan sangat.

Saja nak jalan jalan . 

Umi nak beli handbag sebenarnya . 


Berbaju kurung nak pergi jalan

Oktober 21, 2021 2 Comments

 Assalamualaikum semua. Pagi pagi ni nak pergi makan pagi pergi mydin pergi ke Ktcc mall .



Gambar pertama pakai tudung sarung je di rumah.

Next gambar dah bersiap nak pergi jalan jalan . Ayu la rabia selalu pakai baju kurung.

Tengoklah raya nanti or hari biasa nak hangout beli baju kurung baru kan .


Isnin, 18 Oktober 2021

Hadiah giveaway al quran dan tasbih dah sampai

Oktober 18, 2021 7 Comments

 Assalamualaikum semua. Alhamdulillah hadiah giveaway dah sampai dah. Tunggu photobook jelah tak sampai lagi .


Alhamdulillah 🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻 . Boleh la amalkan membaca al quran setiap masa. 

Alhamdulillah . Rezeki rabia. Memang rabia nak sangatt . Sebabnya ada terjemahan . 

Alhamdulillah. Doakan rabia dimewahkan rezeki lagi ya . Aamiin. Kaya berjaya dunia akhirat . 

Jalan hari ini

Oktober 18, 2021 2 Comments

 Assalamualaikum semua. Hari ini jalan jalan lagi. Esok lusa off la jalan. Hari khamis pulak jalan .




Jalan jalan tengok pokok bunga jelah . Nak beli banyak dah pokok bunga dekat rumah ni . Hehe.

Okeylah nak rehat sekejap .