Khamis, 23 Mei 2019

Ikan bakar pantai timur

Assalamualaikum semua..

Malam ni kitaorang makan dekat kedai ikan bakar pantai timur Batu Buruk .

Hari tu Rabia dah makan dah dekat sini kan.Ada entry makan dekat kedai ni hari tu.

Macam biasa,Rabia order nasi goreng biasa je. My favourite nasi goreng kan. Semua nasi goreng rabia makan.


Nasi Goreng Biasa


Tomyam Sotong


Alhamdulillah kenyang dah makan . Lama tak makan malam ni.Dahlah banyak nasi goreng nya. Kenyang sungguh lah perut ku malam ni.Tak bangun sahur esok tak apa dah.Heheeh.Malam ni tempah nasi goreng biasa je.Tapi tengok bukan nasi goreng biasa. Ni nasi goreng luar biasa kenyang sangat dah ni.


Jom lah pakat pergi makan dekat kedai ikan bakar pantai timur, Pelbagai menu makanan yang ada di sana.

Nasi goreng paprik
Nasi goreng Pataya
Nasi goreng biasa

Sotong celup tepung
Ikan bakar
Sate ayam
Sate daging

Mee goreng mamak


Pelbagai menu lagi lah yang ada di kedai ikan bakar pantai timur ni. Banyak sangat menu nya. Rabia pun dah lupa dah menu-menu di kedai ini.

Sorry tak sempat nak ambik gambar menu makanan sekali dengan harganya.Tapi u all wajib datang ke kedai ikan pantai timur batu buruk .

Terliur tak tengok makanan rabia makan tu? Terliur kan.. Nasi goreng memang sedap makan dengan tomyam.

Lagi sedap makan nasi goreng biasa dengan tomyam. Balik rumah je rehat sekejap lepas tu tidur. Nak tidur pun susah,sebab kenyang sangat perut ni,

Kalau bab makan,rabia lah paling laju sekali nak pergi ke kedai makan. Pantang orang ajak nak pergi makan.Mesti nak ikut sekali.

Hari ahad ni dahlah nak pergi hospital.Harap-haraplah tak ada kolestrol. Kuat makan pulak sejak akhir-akhir ni.


U all berbuka puasa dekat mana? Disebabkan rabia dan sekeluarga berbuka puasa makan maggi kari je. Lepas solat terawikh tu,kitaorang pergi makan dekat kedai ikan bakar pantai timur ni.

Agak ramai orang yang makan dekat sini. Lupa pulak nak ambik gambar sate, Rabia tak makan sate.Umi dan ayah rabia makan sate ayam.

Rabia tengok nasi goreng nya je rasa macam nak pengsan. Ingatkan sikit je nasi goreng biasa ni.Rupanya luar biasa. Banyak sangat.Tapi sedap. Alhamdulillah kenyang perut.


8 ulasan:

  1. akak dah lama tak makan tomyam dengan satay. sedapnyaaaa

    BalasPadam
  2. selalu rabia makan di luar? abe kie dah jarang sbb nak berjimat.

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah, kenyang!! Dah lama tak makan kat luar. Teringin juga cuma bila bulan puasa ni malas pula nak keluar

    BalasPadam
  4. ingatkan mkn menu ikan bakar

    BalasPadam
  5. Awat tak makan sate? Ooo..hantu nasi goreng rupanya Rabia ni. hehehee..

    BalasPadam
  6. Salam Lebaran Rabia, Akak baru update blog, tetiba update, skian lama ... rindu bertamu di hujung Ramadhan... nnt ada masa akak komen lagi yea.

    BalasPadam
  7. alaa knape bc blog ni time tgh hari....

    BalasPadam
  8. Kedai bahagian mana ye ni Rabia? Akak makan jugak kat Batu Buruk kadang2, tapi kedai ni tak perasan kat mana..

    BalasPadam