Selasa, 17 September 2019

Nasi Goreng Putih By Me

Assalamualaikum semua. Selamat pagi. Pagi-pagi dah Rabia dah nak masak Nasi Goreng Putih untuk alas perut sebelum keluar nak pergi ke tadika .



Bahan-bahan untuk nasi goreng putih :

Cili merah
Lobak merah
Daun sup
Bunga kobis
Tomato kecik

Bawang Putih lupa pulak nak snap gambar. Nak tulis resepi pun tak pandai . Hehe. Sebab Rabia pakat campak je bahan-bahan nya.

Tapi Nasi Goreng Putih yang biasa Rabia masak ni wajiblah guna bawang putih,gula,garam,kicap manis,sos tiram. Dan sayur yang telah dipotong kecil. Seperti bahan di atas tu.


Kali ni Rabia tak guna minyak . Rabia guna mentega untuk masak Nasi Goreng ni.

Lepas ni nak masak lah. Malas nak beli dekat luar dah . Masak dekat rumah dijamin sedap Dan makanan pun sihat.

Memang kalau Rabia masak Nasi Goreng Putih Rabia letak pelbagai sayur-sayuran. Untuk menjaga kesihatan juga kan.

Rabia pakat campak je semua bahan-bahan di atas tu . U all boleh cuba ya buat Nasi Goreng Putih macam Rabia masak tu.

Pasti sedap. Hehe. Alahai rajin Rabia masak kan. My mum pun tak bagi dah makan kerap sangat dekat luar. Hehe. Dahlah gemuk sekarang. Hari ini rasa nak makan sangat Nasi Goreng Putih . Apalagi terus Rabia masak. Check bahan-bahan dalam peti sejuk tadi.

Kalau banyak sayur-sayuran Rabia 0n masak hehe. Sebab memang suka letak sayur dalam nasi goreng.



11 ulasan:

  1. Baguslah masak sendiri Rabiah, puas hati dan terjamin bersih..

    BalasPadam
  2. Ammi pun suka goreng nasi (especially utk anak-anak) guna butter. Wangi je.

    BalasPadam
  3. Dah lama tak masak nasi goreng ni. Macam sedap pulak nengoknya ni

    BalasPadam
  4. resepi campak-campak tu yg sedap tu

    BalasPadam
  5. Letak mentega mesti lagi sedap kan.

    BalasPadam
  6. Nampak sedap.. Lelagi mentega tu kan.. Minggu ni nk try

    BalasPadam
  7. Bagusnya letak banyar sayur, nini kalau boleh nak letak bawang untuk tumis tu je kalau sayur hahaha

    Nini singgah sini. Jemput join giveaway kalau berminat :3

    https://itsninisblog.blogspot.com/2019/09/sayonara-stationery-giveaway-by.html

    BalasPadam
  8. tumis guna mentega, lebih sedap.
    lemak :)

    BalasPadam