Assalamualaikum semua . Hai u all. Rabia rasa nak makan cheesekut sebenarnya . Tapi bahan bahan tak lengkap 🤣. So rabia tengoklah video di Facebook tadi. Cheesecake tanpa oven .

 Bahan bahan nya rabia ambil je yang ada di dapur. 



Bahan bahan :

Biskut jagung 

Marjerin naturel (Takada cheese pun ) 

Milo serbuk 

Susu pekat ( Gambar last minit snap ) 




1) Tumbuk biskut tu sampai hancur 



2) Masukkan marjerin naturel ke dalam lesung batu tu bersama biskut yang telah dihancurkan 




3) Masukkan susu pekat bersama biskut dihancurkan tadi. Tumbuk tumbuk .







4) Masukkan biskut yang telah dihancurkan tadi ke dalam bekas leper macam ni . Masukkan serbuk Milo . 

5) Masukkan susu dalucia almond milk tu . 

6) Simpan ke dalam peti sejuk 


Entah jadi ke tidakk lah rabia buat ni 🤣. Hahaha. Sementara tunggu umi ayah balik tu. Rabia masak la sekejap 🥺 Kalau tak jadi jangan gunalah cara masakkan rabia ni. Baking cheesecake tak jadi. Cheese pun tak ada . Sebenarnya dalam video tu dia guna cheese . Rabia pakat guna bahan yang ada je lah . 

Mengarut lah rabia ni masakk pun 🤣. Hahahah jangan tak jadi sudahlah . Siap wasap umi beritahu balik nanti umi makan la . Rabia ni masak apa sebenarnya ni . Cheesecake kebendalah ya cheese pun diganti dengan marjerin naturel tu . 

Biasanya guna cheese tak pun buttercup la ka. Ngarut je rabia ni 🤣. Bertabahlah ya . Dia mari angin nak masak hari ini. Berat sungguhlah rabia ni . Hahahaha . 

Nanti u all try buat. Rabia tunggu umi ayah balik je. Nak tengok jadi takk cheesecake rabia tu 🤣 Tak guna oven pun ni . 

Time musim PKP ni rajin nak masakk 🤣