Post Page Advertisement [Top]

 Assalamualaikum semua. Petang ni rabia masak mee indomie . 


Rebus mee indomie dahulu.

Lepas tu baru prepare bahan bahan nya .




Ini adalah perencah dia bagi. Tapi rabia tambah bahan sendiri jugak ya . Iaitu bawang merah dikisar.


1 sudu bawang merah dikisar 

1 ulas bawang putih


Tumbuk bahan bahan tersebut. Masukkan serbuk bumbu itu kedalam batu lesung juga.


Masukkan kicap dia bagi tu . 


Masukkan sos chili dia bagi . 


Masukkan serbuk cili sedikit . Tak nak letak pun tak apa. Ada minyak dia bagi kan . Tapi rabia tak guna ya. 


Rabia kacau semuanya bahan bahan tadi tu. Jadilah macam ni .

Okey next to mee pulakkk .


Rebus mee ini . Tadi tunggu air mendidih je ni .


Dah ditoskan mee ini


Masukkan sedikit minyak . 


Bahan ditumbuk tadi tumiskan ya .


Kacau kacau. Jangan lama sangat ya .


Masukkan 1 biji telur 


Biar jadi macam ni ya 


Kacau telur tersebut biar jadi macam ni 


Masukkan mee 


Kacau kacau 


Masukkan kicap sedikit ya


Masukkan gula sedikit . Kacau sebati.


Angkat letak dalam pinggan mee tadi. Taburkan serbuk bawang goreng tu .


Siappp makanlah ya. 

8 ulasan:

  1. Sedapnya mee goreng segera indomie! Nak sediakan bahan2 pun mudah je... Mesti cuba ni..

    BalasPadam
  2. Pandainya masak, sedap mee bertumis..

    BalasPadam
  3. Sedapnya Indomee. Lama tak makan. Boleh tiru resepi ni

    BalasPadam
  4. wah..dap dap.. tq for the recipe. leh try ni. yum yum!

    BalasPadam
  5. Lama tak makan indomie. Sedap ditumis dan tambah telur.

    BalasPadam
  6. ni bukan mee segera ni, dik :) ha ha ha ha...
    da jadik mee susah.
    but it is ok, akak pun gini jugak.
    mesti nak tambah-tambah rasa. tak boleh la makan yg simple.

    BalasPadam

Bottom Ad [Post Page]