Mengajar subjek math

5

 Assalamualaikum semua.  Hai u all.  Hari ini Rabia mengajar subject matematics.  Pagi tadi mengajar subjek math di kelas Mutiara Hati pada pukul 8.00 - 9.00 pagi.  Lepas tu mengajar pula di kelas Mutiara Auni pada pukul 9.00  - 9.30 pagi.  Lepas tu sambung pulak pada 11.00 - 11.30 pulak. 



Okeylah memang penat mengajar.  Heheh. But I happy.  Sebab suka melihat kerenah kanak kanak ni.  Macam macam ragam ada.

Sekejap je masa. Dah sebulan dah Rabia praktikal di prasekolah ni.  Nanti masuk bulan 10.  Maybe 2.11.2020 Rabia tamat praktikal.  Last praktikal . Lepas tu praktikal di taska pula.  Praktikal di taska lambat lagi . Bulan 12. 

Rabia sedaya upaya cuba untuk tarik minat mereka untuk belajar.

Alhamdulillah setakat ni ada yang suka cara Rabia mengajar. Ada kanak kanak yang suka kacau Cikgu Rabia ni.  Ada yang suka sangat pegang tangan Rabia.  Heheh. 

Lepas tamat praktikal Rabia nak rehat.  Tak nak kerja lagi . Nak release tension sekejap.  Hahaha.  Penat kan buat assisgment , lesson plan semua tu . Praktikal pula kena mengajar lagi.  Buat lesson plan lagi. Menulis daily routine lagi . Menulis itu menulis ini. Uishhh banyak kerjalah kena buat. 

Worksheet tu semuanya Rabia print sendiri.  Kalau subjek KE Kreativiti Estetika Rabia akan bawa kertas warna Rabia sendiri.  Rabia dah cakap kan Rabia akan usahakan untuk mereka. 

Esok pula Rabia ada ujian MUET.  So terpaksa cuti sehari. Hari khamis pulak akan ku kembali mengajar.  Heheh.  Best tak praktikal di prasekolah ? Of course lah best.  Tak tension ke ? Eh tension bila buat lesson plan je. Tapi bila meilhat kanak kanak tu dah hilang tension.  Sebab memang rasa tenang je melihat mereka.

Rabia sayang mereka. Alhamdulillah mereka suka dengan Rabia.  

Nanti nak cuci gambar selfie dengan diorang.  Heheh.  Rabia ingatkan nak beli stickers dan tampal di kertas kerja yang Rabia bagi dekat diorang tu.  Mesti mereka rindu Rabia nanti diorang melihat stickers yang Rabia bagi tu.  

Catat Ulasan

5Ulasan
  1. Semoga awak terus memberi ilmu kepada anak bangsa, hanya Allah saja yang dapat membalas jasa-jasa semua guru di Malaysia...

    BalasPadam
  2. Cikgu ramah dan pandai ambil hati mestilah diorang suka. Betul tak?? Btw semoga terus sukses ye

    BalasPadam
  3. Semua budak budak akan sayang cikgu mereka hehe

    BalasPadam
Catat Ulasan