Selasa 15.09.2020

Assalamualaikum dan hai semua. Hari ini ada program bubur asyura . Rabia ditugaskan berada di dalam kelas. Memang pagi ni pun Rabia mengajar subjek matematik.  So semalam dah siap kan awal awal kertas lembaran kerja. Laptop Rabia tak bawa. So dalam kelas dah ada komputer. Rabia guna komputer dekat situ je.

Lepas mengajar memang Rabia akan memasang video menyanyi ataupun cerita.  Mereka memang suka sangat lah Rabia pasang video kartun tu. Tapi disebalik cerita kartun tu ada pengajaran yang bagus.


Rabia memasang video upin ipin virus.  Dan Rabia tanya lah beberapa soalan berkaitan virus ni. Ha macam tu lah cara Rabia mengajar. Rabia nak uji mereka.  Diorang boleh jawab tak soalan Rabia tanya tu.


Happy sangat mengajar dekat prasekolah ni. Nanti Cikgu Rabia rindu lah dekat mereka semua tu.  Hmm.

Rabia selfie dengan diorang dan Rabia akan cuci gambar tu. Nanti Cikgu rindu korang. Cikgu belek album dan melihat gambar korang ya.


Lepas tu menonton Tom and Jerry pula.  Mereka ni berebut - rebut nak menonton video Mr bean lah

Yang sorang tu nak menonton video frozen lah.  Rabia ikut permintaan mereka.  Tapi one by one.  Satu persatu video Rabia pasangkan.


Okeylah sampai di sini sahaja ceritanya.  Okey Assalamualaikum.  

Catat Komen

8 Ulasan

  1. Selalunya cikgu gini yang anak-anak balik rumah, asyik cerita pasal cikgu je.. Alih2 cikgu tu jugak yang cepat sangat tinggalkan diaorang.Kesian budak2 tau..Hahahah

    BalasPadam
  2. Seronok lah semua dapat tengok video apa yang mereka suka.

    BalasPadam
  3. Alololooo best tak pengalam mengajar prasekolah? Hehe.. Terbaiklah Cikgu Rabia. Kite follow sini jugak. Terima kasih follow kite ;)

    BalasPadam
  4. Seronok kan dengan kanak-kanak... Tapi tu lah, bukan semua orang boleh jadi cikgu... Saya sendiri, kalau ajar anak-anak, singa pun kalah... Hehehehe...

    BalasPadam
  5. Rabia ni seorang guru ya. Cikgu yang baik tentu saja disenangi dan disayangi oleh murid-murid. Semoga moga terus sukses

    BalasPadam
  6. eh eh cikgu..gambar last tu..ank murid main game ke heheee ^_^

    BalasPadam