Nasi goreng kampung

Assalamualaikum semua . Selamat malam. Rabia masih tak tidur lagi ni .

Pagi tadi rabia masak nasi goreng kampung je . 2 kali makan nasi goreng kampung .





Bahan - bahan :

3 ulas bawang putih

1 ulas bawang merah

9 biji cili padi

Ikan bilis

Lobak merah

Cara - cara memasak :

1. Tumbuk semua bahan - bahan untuk buat nasi goreng kampung tu . Kecuali lobak merah jangan tumbuk ya .

2. Lobak merah dipotong secara bentuk kecil kecil je .

3. Masukkan minyak ke dalam kuali . Tengok minyak panas dah tu . Masukkan bahan-bahan yang ditumbuk tadi tu dalam kuali .

4. Kacau sehingga garing dan masukkan telur .

5. Masukkan nasi putih , kacau lagi dan masukkan kicap , sos tiram , maggi secukup rasa , gula dan garam .

Gula , garam , maggi secukup rasa , sos tiram dan kicap tu letak satu sudu je .

6. Kacau dan siap

Boleh la makan hehe. Jangan pelik kenapa rabia letak garam dan gula eh? Jangan ditanyalah kenapa ya. Itu cara rabia memasak okey . Orang terengganu lain sikit dia punya masakkan nya tu .

Okeylah u all boleh lah jenguk tengok instagram rabia okey ? #donemasakbyrabia #itsdonemasakbyrabia 

You Might Also Like

3 Comments

  1. Huyoooo..nampak sodap....
    garam memang saya letak jugakkkkk..huhuu..

    BalasPadam
  2. sedap sgt ns goreng kampung!

    BalasPadam
  3. memang layan makan nasi goreng kg nie.. nice resepi rabia..

    BalasPadam

Nuffnang Ads